O nas

Gry strategiczne jako narzędzie szkoleniowe bardzo wcześnie udowodniły swoją skuteczność. Pozostały jednak bardzo skomplikowane, długie i suche. Postanowiliśmy to zmienić.

Postanowiliśmy tworzyć głębokie i bogate gry, które będą miały proste zasady, mnóstwo klimatu i krótki czas gry.

Postanowiliśmy tworzyć głębokie i bogate gry, które będą miały proste zasady, mnóstwo klimatu i krótki czas gry. Połączyliśmy szeroką wiedzę o zachowaniu ludzi, działaniu organizacji, wiedzę o projektowaniu symulacji oraz pasję do nowoczesnych gier planszowych. Dzięki temu nasze gry są bogate w wiedzę, skuteczne i intensywne. Krótki czas gry i bardzo wiele interakcji gwarantuje, prócz opanowania nowych umiejętności, doskonałą zabawę.

Wypróbowanie nowych sposobów działania pozwala je naprawdę poznać.

Gry strategiczne, jako narzędzie edukacyjne/szkoleniowe są wielokrotnie bardziej skuteczne od metod klasycznych. Gra odbywa się w bardzo stymulującej, wesołej i odprężającej atmosferze. Uczestnicy sami odkrywają sposoby poradzenia sobie z wyzwaniami, jakie stawia przed nimi gra. Stosują znane metody do rozwiązania symulowanych problemów. Kiedy jedne metody zawodzą, gracze sami szukają innych sposobów. Kiedy nowe metody sprawdzą się – zostają „w głowie” na zawsze.

Poprosiliśmy Mistrzów Gry o kilka nazw firm, gdzie używają naszych narzędzi. Lista poniżej napawa nas radością i dumą. Porządek firm na liście jest całkowicie przypadkowy.

FM Logistic
Centrum Uśmiechu Chrzanów
EPS System Chrzanów
Kubala Ustroń
Sąsiad Trzebinia
Nalmat Trzebinia
4tax Warszawa
Meritum Chrzanów
Silesian Katowice
Alu System Plus Chrzanów
Oko Design Kraków
Piec-Bud-Rem Wrocław
Fazi – Czechowice Dziedzice
K-link Bielsko-Biała
AGART – PRO Poznań
INELO Bielsko-Biała
OCRK Bielsko-Biała
ZDZ Białystok
ELEKTROPEK Białystok

Gracz wchodzi w zaproponowaną rolę pozostając sobą.

W czasie gry odbywa się niezwykłe przejście. Uczestnik gry przyjmując reguły świata gry odcina rzeczywistość ale zabiera ze sobą wszystkie swoje umiejętności i relacje. Gracz wchodzi w zaproponowaną rolę pozostając sobą. Nowe umiejętności nabywane przez gracza i przez grupę w czasie gry są realne. Są zapamietywane tak samo, jak doświadczenia nabyte w prawdziwym życiu. Po zakończeniu gry, kiedy następuje powrót do rzeczywistości, nowe umiejętności i relacje pozostają gotowe do użycia w prawdziwym życiu.

Wszystkie nasze gry są przygotowywane bardzo starannie. Droga od modelu matematycznego do gotowej gry zajmuje zwykle kilka lat pracy. Najpierw tworzymy model matematyczny zjawiska, które staramy się opisać w grze i wybieramy podstawową mechanikę. Później na naszych serwerach powstaje symulator, gdzie sztuczne inteligencje rozgrywają miliony gier testowych. W takim środowisku uzyskujemy dobrze zbalansowaną grę, gotową do spotkania z człowiekiem. Przez cały czas trwają poszukiwania odpowiedniej fabuły, tworzona jest grafika i fizyczne komponenty. Gra uzyskuje materialną postać. Testy z udziałem zaawansowanych graczy i niezależnych projektantów pokazują nam nowe możliwe strategie i niespodziewane drogi do zwycięstwa. Nowa wiedza wprowadzana jest do symulatora i cały proces się powtarza. Każdą taką iterację nazywamy wersją. Powstanie naszej gry zwykle wymaga od 10 do 50 wersji. Kiedy zaawansowani gracze nie potrafią już „złamać” gry, przychodzi czas na testy prowadzone z dziećmi i młodzieżą. Gra musi mieć proste zasady, być wciągająca i dawać coś uczestnikom. Naturalna reakcja dzieciaków jest okrutnym ostatecznym testem. Jeśli gra nie ma tego czegoś w sobie i dzieciaki odchodzą od stołu – gra trafia do kosza, symulator można skasować. Nie ukrywam, że to boli. Ale jeśli dzieciaki mówią „fajne” – świat jaśnieje a gra jest warta spotkania z ludźmi. Każdy taki moment to nasze prywatne święto.

Nasze gry są testowane wyłącznie przez ochotników. Dziękujemy Wam za wyrozumiałość i oceany poświęconego czasu.
Szczególnie ciepło dziękujemy wszystkim nałogowcom planszy skupionym wokół poznańskich stowarzyszeń Gramajda i Zagrajmy. Jeśli gra nie zostanie tam złamana, to pewnie nie da się jej złamać.

Chcielibyśmy podziękować tu wszystkim osobom, które brały, biorą i będą brać udział w testach naszych gier. Dziękujemy Wam za wyrozumiałość i oceany poświęconego czasu. Ale najbardziej dziękujemy za ostrą krytykę – to dzięki niej gry mają szansę zmienić świat.

Szczególnie ciepło dziękujemy wszystkim nałogowcom planszy skupionym wokół poznańskich stowarzyszeń Gramajda i Zagrajmy. Jeśli gra nie zostanie tam złamana, to pewnie nie da się jej złamać.

Równie ciepło chcemy podziękować całej masie dzieciaków, które dzielnie grają w całkowicie poważne gry bez kompleksów i ze zdumiewającą skutecznością.
Obserwowanie jak dzieciaki radzą sobie z rozwiązywaniem złożonych problemów zarządzania, negocjacji i komunikacji jest dla nas nieustającym źródłem inspiracji.

Dziękujemy wreszcie firmom, które biorą udział w końcowych testach naszych gier szkoleniowych. Dopiero zderzenie gry z rzeczywistością pozwala nam prawidłowo ocenić efekt całej włożonej pracy.

Grzegorz NawaraGrzegorz Nawara
Gry są moją pasją. Przelewm w nie swoją wiedzę i doświadczenie. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące gier – zadzwoń
Tel: +48 600 216 716
E-mail: grzegorz.nawara@abcportal.eu

Adam SipowiczAdam Sipowicz
Zajmuję się sprzedażą i obsługą klienta. Powinieneś ze mną porozmawiać, jeśli chcesz nabyć licencję na używanie jednej z naszych gier.
Tel: +48 784 342 144
E-mail: adam.sipowicz@abcportal.eu